Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSП`ятниця, 29.03.2024, 13:36

Сайт

 методичної комісії вчителів початкових класів 

СЗШ №12 м. Білої Церкви

"Сузір'я Успіху" 



Меню сайту
Категорії розділу
IKT [5]
1Учень-1комп'ютер [1]
ПіснеЗнайка [2]
Проекти вчителів [3]
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 46
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Міні-чат
Форма входу
Головна » 2013 » Січень » 27 » Поєднання інноваційних та традиційних форм і методів роботи з обдарованими дітьми у школі І ступеня
16:20
Поєднання інноваційних та традиційних форм і методів роботи з обдарованими дітьми у школі І ступеня
Презентация1
View more presentations or Upload your own.
              Вчителі школи І ступеня постійно працюють з обдарованими учнями: вивчають їх  індивідуальні особливості, пізнавальні інтереси та потреби, створюють умови для розвитку ініціативності, допитливості, творчості, підняття мотиваційного рівня, формування творчих здібностей, творчого мислення, навичок самостійного оволодіння знаннями і пізнавальними вміннями, навичок самоконтролю та відслідковування своїх досягнень, динаміки розвитку творчого потенціалу, розвитку пізнавальних процесів, логічного мислення, мовлення,залучаючи їх до освітнього процесу через системне використання видів урочної та позаурочної діяльності.

               На засідання МК вчителів початкових класів та ГПД  було розглянуто питання  вироблення стратегії психолого-педагогічного супроводу обдарованих та здібних дітей;  проведено   тренінг: «На перехресті обдарованості»,  інтерактивні  ігри: «До гармонійних перетворень себе і світу»,  «На шляху до вершин життєтворчості».

                   У школі І ступеня працює творча група педагогів, яка розробляє методичні матеріали щодо  розвитку творчих здібностей учнів, організації дослідницької діяльності.  Свої напрацювання вони узагальнили у формі збірок, навчально-методичних посібників, методичних рекомендацій:

Мітокару Л.В., Решетова І.В. Навчально-методичний посібник «Формування навчально-дослідницьких умінь учнів школи І ступеня»

Решетова І.В. Навчально-методичний посібник «Розвиток творчих здібностей учнів»

Салівон Т.Л. методичний посібник «Розвиток логічного мислення молодших школярів – запорука успішного навчання»

Черноводською Л.В. розроблені два збірники творчих завдань «Розвиток творчих здібностей учнів початкової школи з української мови» та «Гармонійний розвиток особистості в процесі реалізації творчих завдань з природознавства» (в рамках МПТ «ПіснеЗнайка»).

Учителем Саражинською Н.А розроблена програма гуртка «Майбутній дизайнер». На заняттях, що проходять у позаурочний час, вчитель формує в учнів креативне мислення в процесі створення художніх образів.

У 2011 – 2012 н.р. вчителі Костянець Т. П., Осадча Н.А., Маліновська М.А., Решетова І.В., Яременко О.В, Мітокару Л.В., Бондаренко І.І. взяли участь у всеукраїнському конкурсі «Творчий вчитель – обдарований учень».

             Усвідомлюючи, що головною педагогічною метою навчання є залучення обдарованої дитини до неперервного процесу самовдосконалення – самовиховання, саморозвитку, самонавчання вчителі застосовують  діяльнісний підхід до проведення уроків через використання ефективних методів роботи з обдарованими дітьми:

Ø пояснювально-ілюстративного,

Ø пошукового,

Ø дослідницького,

Ø проблемного,

Ø інтерактивного методу  навчання.

Формами роботи є:

Ø групові та індивідуальні заняття на уроках і в позаурочний час,

Ø розв'язання нестандартних творчих завдань на уроках і в позаурочний час;

Ø індивідуальна й диференційована робота: диференційована робота проводиться не тільки на уроці, а й при виконанні домашнього завдання. Вправи добираються так, щоб вони сприяли зміцненню зв’язку з практикою, всебічному розвитку, творчої активності та самостійності.

Ø самостійні роботи творчого характеру: для самостійних вправ вчителі використовують дидактичний матеріал з диференційованими завданнями: різноманітні довідки, перфокарти, опорні таблиці, алгоритми, пам’ятки, картки для самоперевірки та інші. Пропонують завдання на вибір. На дошці записуються всі вправи, а учні на свій розсуд виконують те, що їм під силу. Безперечно, – добір відповідного пізнавального завдання – нелегка справа.

Ø розвивальні творчі ігри;

Ø доповнення змісту навчальної інформації науковими відомостями, які учні можуть одержати в процесі виконання додаткових завдань у той же час, що й інші учні, але за рахунок вищого темпу обробки навчальної інформації. Н-д: на уроці «Подорож математичним океаном»учні, у ході виконання математичних завдань, дізнаються відповіді на запитання:

Кит – це риба чи ні? Чи безпечна для людини зустріч з дельфінами?

Ø Домашні завдання учнів  мають  творчий,  диференційований характер.

Сьогодні, з огляду на сучасні реалії, ми  вносимо в навчальний процес нові методи подачі інформації. Допомагає вчителю у вирішенні цього непростого завдання поєднання традиційних методів навчання та сучасних інформаційних технологій,  адже використання комп'ютера на уроці дозволяє зробити процес навчання мобільним, строго диференційованим та індивідуальним.

Через введення інноваційних технологій на уроках вчителі реалізують дослідницький підхід у навчанні та вихованні дітей, що сприяє самостійній дослідницькій діяльності юних обдарувань.

Застосування методу проектів є одним із перспективних видів навчання, тому що він створює умови для творчої самореалізації учнів, підвищує мотивацію для отримання знань, сприяє розвитку їхніх інтелектуальних здібностей. Класні спільноти СЗШ № 12 стали учасниками таких ТС проектів: "Подарунок для мами", "Рослини-лікарі", "Домашні улюбленці", "Школа майбутнього", "Моє місто".

У 2011-2012 навчальному році учні та вчителі початкових класів започаткували власний проект – «Іграшкова країна». Тема  виявилася дуже близькою для дітей,    адже іграшка – це не тільки розвага, це ще і вчитель, і друг. У ході роботи в проекті учні розповідають про свою іграшку (усно, малюнково,  письмово), демонструють малюнки улюблених іграшок на виставках. Створюють описи своїх іграшок у вигляді загадок – презентацій, придумують казки, вірші. Досліджують історію виникнення іграшки, побувавши в Київському музеї іграшок, грають в гру «Відгадай мою улюблену іграшку». Діти придумують історії про те, як подружилися іграшки між собою, створюють іграшки власними руками із пластиліну, глини, солоного тіста, тканини, ниток, паперу, тощо. Складають письмові інструкції до виготовлення дитячих іграшок.

Залученню  школярів до традиційних технік українського народного ткацтва і килимарства сприяла робота учнів 3-В класу в проекті "Тчемо, тчемо килимки..." під керівництвом Коряк Г.В. Проектну діяльність учні розпочали з дослідницької роботи: відвідали Білоцерківський краєзнавчий музей, в якому дізналися багато нового про ткацтво і килимарство Київщини, про те, що ручне ткацтво не потребує складного обладнання; з додаткової літератури діти довідалися, що люди використовували місцеву сировину - льон, коноплю, вовну. Також дослідили, які орнаменти були домінуючими на українських килимах.

        Діти мали знання і бажання навчитися створювати українські килими. Батьки класу підтримали проект. Вони подарували дітям маленькі верстати. Маючи все необхідне учні перейшли до практичної роботи.

Уже кілька років наші учні навчаються за новою моделлю "1 учень - 1 комп'ютер". Традиційна класно-урочна система, орієнтована на трансляцію знання від учителя до учня. Створення середовища електронного навчання в школі дозволяє перейти від навчання, що будується навколо інформації з вуст викладача, до навчання, що будується навколо індивідуальних здібностей учня через сприймання інформації звідусіль – з електронних ресурсів, інших дітей, дитячих матеріалів Інтернету,  навколишнього середовища. Під час самостійної роботи учнів дає можливість кожному залежно від рівня підготовки, розумових здібностей обирати послідовність, обсяг і темп опанування матеріалу, здійснювати самоконтроль.

Розвиваємо творчі здібності учнів на уроках варіативної складової. Цього року введено предмет «Розвиток продуктивного мислення», програма якого передбачає оптимальний розвиток різних видів розумової діяльності, дозволяє будувати навчання школярів з урахуванням особливостей продуктивного мислення. Вчитель Салівон Т.Л. використовує  на уроках нестандартні  завдання, що вимагають незалежності мислення, здорового глузду, оригінальності та винахідливості. Учень  змушений діяти в умовах невизначеності, намічати і перевіряти ряд можливих рішень, робити вибір між ними, часом не маючи до того достатніх підстав. Він шукає ключ до вирішення на основі висунення гіпотез та їх перевірки. Істотну роль у цьому відіграють узагальнення, що дозволяють скорочувати кількість інформації, на основі аналізу якої учень приходить до відкриття нових знань.

Результатом стало те, що  наші вихованці постійно виборюють призові місця на міському етапі конкурсу знавців української мови ім. П. Яцика:

 

2007 - 2008 н. р.

І місце серед учнів 3 класів, вчитель Бондаренко Ірина Іванівна,

ІІ місце серед учнів 4 класів, вчитель Мітокару Лариса Василівна.

 

2008 - 2009 н. р.

ІІІ місце серед учнів 4 класів, вчитель Бондаренко Ірина Іванівна.

 

2009 - 2010 н. р.

ІІ місце серед учнів 4 класів, вчитель Самогородська Антоніна Йосипівна

 

2010 - 2011 н. р.

І місце серед учнів 3 класів, вчитель Решетова Ірина Вікторівна.

 

2011 - 2012 н. р.

І місце серед учнів 3 класів, вчитель Бабенко Лариса Петрівна. 

 

на  олімпіадах з основ наук серед випускних класів початкової школи:

 

2007 - 2008 н. р.  

Українська мова ІІ місце, вчитель Олійник Наталія Василівна,

українське читання ІІ місце, вчитель Мітокару Лариса Василівна,

природознавство ІІІ місце, вчитель Аркуша Наталія Миколаївна.

 

2008 - 2009 н. р.

Математика І місце, вчитель Бондаренко Ірина Іванівна.  

 

2009 - 2010 н. р.

"Я і Україна"  ІІ місце, вчитель Осадча Наталія Анатоліївна,

 українське читання ІІ місце, вчитель  Кітраль Олена Анатоліївна.

 

2010 - 2011 н. р.  

Українська мова ІІ місце, вчитель Самогородська Антоніна Йосипівна.

2011 - 2012 н. р.  

Українська мова І місце, вчитель Решетова Ірина Вікторівна. 

Математика І місце, вчитель Решетова Ірина Вікторівна. 

Українське читання ІІ місце, вчитель Аркуша Наталія Миколаївна. 

 

Учні початкових класів є активними учасниками Міжнародного математичного конкурсу "Кенгуру", природничого конкурсу "Колосок".

Участь у цих конкурсах дає змогу сформувати у дітей пізнавальний інтерес, розвивати їх інтелектуальну активність, підтримати талановитих школярів. Приємно відзначити, що з кожним роком кількість учасників, які отримали сертифікат, що означає відмінний результат - збільшується.

Творчо обдаровані школярі, що мають нахил до поетичного слова,  беруть участь  в обласному поетичному конкурсі "Зерна доброти". У 2012 році у ІІ (міському) турі  обласного поетичного конкурсу "Зерна доброти" були  представлені  роботи  учениці  4  класу  Ковальової Катерини (вчитель Мітокару Лариса Василівна). Вона стала не лише учасницею  конкурсу, а  й  призером та посіла  ІІІ місце.

Розвитку творчих здібностей учнів сприяють проведення у школі І ступеня предметних тижнів (математики, української мови, природознавства),  в ході яких проводяться : виставки творчих робіт учнів, турніри знавців, інтелектуально-розважальні ігри,  презентації творчих робіт, працюють інформаційні центри.

Школа співпрацює зі Станцією юних натуралістів. На базі нашого  закладу  працює гурток:   «Юні друзі природи».

Вихованка гуртка, учениця 4 – Б класу,  Глущенко Валерія  у 2010- 2011 році зайняла І місце в обласному етапі VІ Всеукраїнського конкурсу експериментально-дослідницьких робіт з природознавства "Юний дослідник", номінація "Рослини навколо нас", та стала учасником Всеукраїнського етапу конкурсу, нагороджена грамотою за новизну та оригінальність експерименту.

У 2011 – 2012 році Валерія стала переможцем міського та обласного етапів VІІ Всеукраїнського конкурсу експериментально-дослідницьких робіт з природознавства "Юний дослідник", номінація «Я і природа».

Вчителі  послідовно стежать за розвитком інтересів і нахилів учнів, допомагають їм в обранні профілю позашкільних занять, введуть облік зайнятості учнів у позашкільних закладах. Ці дані відображені у «Супутнику класного керівника».

Належну увагу вчителі школи І ступеня  приділяють психолого-педагогічній освіті батьків обдарованих дітей.  З цією метою проводяться:

анкетування батьків «Особливі діти – особливі проблеми»;

заняття батьківського університету, на засіданнях якого розглядаються питання: як розвивати здібності дитини; отримання дитиною творчого досвіду вибору і прийняття рішень у повсякденних життєвих ситуаціях, що пов’язані з її здоров’ям, навчанням, дозвіллям, взаємовідносинами;

тематичні батьківські збори «Батьківська підтримка розвитку дитячих здібностей», «На шляху до вершин життєтворчості».

 

Переглядів: 3097 | Додав: Larusik | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 2
2 SergIcoge  
0
<a href=http://zmkshop.ru/novosti/vedetsya-stroitelstvo-molochnogo-tsekha/>молочные заводы из металлоконструкций</a>

1 LCoadwg  
0
And Ye Wuchen is parents <a href=http://sildenafi.buzz>viagra government funded</a>

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Січень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Друзі сайту
Календар
Block content Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Улюбленець сайту
Block content

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz