Державні стандарти початкової освіти, розроблені на засадах педагогіки розвивального навчання, спонукають учителів та учнів до самореалізації у творчості. Мета досягається способом різнобічного впливу на учнів засобами мистецтва. А засоби мистецтва є для учнів засобами адаптації до навколишнього світу. Лише творчий імпульс забезпечує успішну самореалізацію особистості. Цьому певною мірою сприяє такий вид декоративно-ужиткового мистецтва, як ткацтво і килимарство. Це яскраве і самобутнє явище художньої культури, зберігаючи тісний зв'язок з традиціями народної творчості, набуває нового змісту, нових якостей і рис сьогодення. Те, що вчора милувало око, цінувалося і зберігалося, тепер іноді сприймається як непотрібна річ. Тому творчий розвиток такого виду народного мистецтва як ткацтво і килимарство у початковій школі потребує уваги та професійних знань. Щоб викликати в учнів цікавість та інтерес до цього виду традиційної художньої техніки, Галина Володимирівна Коряк розповіла своїм вихованцям, учням 3 - В класу, про історію прикладної галузі декоративно-ужиткового мистецтва. А потім розпочалася робота в проекті "Тчемо, тчемо килимки..." Проектну діяльність учні розпочали з дослідницької роботи: відвідали Білоцерківський краєзнавчий музей, в якому дізналися багато нового про ткацтво і килимарство Київщини, про те, що ручне ткацтво не потребує складного обладнання; з додаткової літератури діти довідалися, що люди використовували місцеву сировину - льон, коноплю, вовну. Також дослідили, які орнаменти були домінуючими на українських килимах. Діти мали знання і бажання навчитися створювати українські килими. Батьки класу підтримали проект. Вони подарували дітям маленькі верстати. Маючи все необхідне учні перейшли до практичної роботи.
|