Фрагмент узагальнюючого уроку "Тварини - живі організми" Обладнання : презентація до уроку, Червона книга України,
нетбуки, інструкції для роботи в
групах, роздатковий матеріал для роботи в групах,
дерево «запитань», картки – правила для роботи в групах.
ІІ. Актуалізація опорних знань
-
Я пропоную розпочати наш урок проведенням гри – вікторини «Най –най».
- Відкрийте на нетбуках презентацію «Тварини».
-
Я зачитуватиму запитання, а ви будете давати на них
відповідь, натискаючи на зображення тієї тваринки.
-
Якщо відповіді будуть правильні – тоді зможемо прочитати
тему сьогоднішнього уроку.
-
Отож, будьте уважними.
1.
Найхижіша прісноводна риба (піранья)
2.
Найменший птах у світі (колібрі)
3.
Хто має «найчутливіші» ноги? (коник)
4.
Найвища тварина на Землі (жирафа)
5.
Найбільша тварина нашої планети (синій кит)
6.
Найменший звір на Землі (землерийка)
7.
Найбільший звір в Україні (зубр)
8.
Найдавніший предок коней ( тарпан)
ІІІ. Повідомлення теми уроку
-
Тож яке слово утворилось? (підсумок)
-
Правильно. І сьогодні на уроці ми підведемо підсумок з
вивченого розділу «Тварини – живі організми», закріпимо та систематизуємо
набуті знання, виконуючи цікаві завдання на нетбуках, а також наприкінці уроку
перевіримо свої знання за допомогою тестів.
ІV. Закріплення і
повторення вивченого матеріалу
-
А тепер перейдіть на наступний слайд.
-
З допомогою тренажера 1 ви
маєте можливість повторити, на які основні групи поділяються тварини та які
вони бувають за способом живлення.
-
Для початку оберіть на слайді тваринку, яка вам найбільш
імпонує.
-
Натиснувши на її зображення, ви отримаєте завдання. Уважно
прочитайте запитання. Якщо ви вже обрали варіант відповіді, натисніть на неї.
Цим самим ви підтвердили свій вибір. Якщо відповідь буде правильною – з’явиться
слово «Так». Після виконання завдань ви зможете дізнатися цікаве з життя тієї
тварини, яку обрали.
-
Чи всі зрозуміли завдання? Тож, приступайте до роботи.
(учні виконують завдання)
-
Чи всі виконали завдання?
-
Дуже добре. А тепер дайте відповідь на таке запитання:
-
Як мурахи
спілкуються між собою?
(мурахи
виділяють пахучу рідину, яка називається феромоном. Для них феромон – ніби
мова. Так ці комахи отримують необхідну інформацію один від одного).
-
Хто із тварин є
справжнім майстром із заплутування слідів?
(Це
заєць. Щоб збити переслідувача з пантелику, під час бігу заєць різко
зупиняється назад своїми ж слідами, а потім хутко стрибає вбік. Саме так він
раптово обриває свої сліди, і хижаку вже важко здогадатися, в якому напрямку
побіг заєць)
-
Хто із тварин має
надзвичайно гарну пам'ять?
(Це
какаду. Людину, яка налякала, або дражнила їх, папуги пам’ятають довго й при
нагоді неодмінно помстяться. Ще вони дуже вірні і хоробрі. Самий балакучий –
папуга жако – він може запам’ятати понад 100 слів).
-
Як фламінго
захищається від ворогів?
(Вони
зовсім не мають засобів самозахисту. Тому найнебезпечніше місце для них – це
соляні озера. Під час спеки вода нагрівається до +60 градусів. Лапи фламінго
витримують таку температуру, а інші тварини – ні, бо соляний розчин роз’їдає
тіло до кісток).
-
Молодці, завдяки вашим знанням ви змогли дізнатися і про
цікаві факти з життя тварин.
-
Ви вже повторили, які бувають тварини за способом
живлення та на які основні групи поділяються. А зараз я пропоную повторити, як
розмножуються тварини та скласти ланцюги живлення.
-
Для цього перейдіть по стрілочці на наступний тренажер. Вам
потрібно з допомогою мишки пересунути, перемістити тваринки таким чином, щоб
утворилися правильні ланцюги живлення та схема розмноження тварин. Давайте
виконаємо запропоновані завдання.
(діти працюють на
нетбуках)
-
Хто виконав завдання підніміть руку. Закінчуємо
виконувати завдання.
-
Діти, щойно ви виконали завдання на нетбуках. А тепер
погляньте на монітор і скажіть, що не так зображено з того, що ви щойно
виконували на нетбуках?
(вчитель демонструє
завдання на моніторі)
-
Збережіть виконання роботи та закрийте презентацію. Я
перегляну ваші роботи після уроку.
-
Молодці, ви працювали чітко, швидко та вміло. Я впевнена,
що ви досить добре повторили і закріпили свої знання. Тому не сумніваюся у
ваших успіхах при виконанні тесту .
-
Відкрийте на робочому столі тест
«Тварини».
-
При виконанні уважно читайте завдання та оберіть 1
правильну відповідь з трьох запропонованих. В кінці роботи ви зможете отримати
оцінку, та побачити кількість допущених помилок, якщо такі будуть. Можете
розпочинати виконувати завдання.
(діти
працюють з тестами)
-
Чи всі виконали тести?
-
Підніміть руки, хто виконав на 11 балів? На 9 балів? На
8? Тощо..
V. Підсумок уроку
-
Молодці, ви дуже добре попрацювали на уроці.
-
Скажіть, будь ласка, для чого вам, дітям, потрібні знання
про тварин?
(
я вважаю для того, щоб розуміти їх і знати, як з ними поводитися, чим вони
живляться, як живуть.)
-
Як потрібно ставитись до тварин?
(
потрібно їх оберігати, захищати, не займатися браконьєрством, не знищувати
домівки, не забруднювати водойми та ліси)
-
Дуже добре, що ви це розумієте. Я впевнена, що ви будете
добре ставитись до тварин, захищатимете та оберігатимете.
-
Дякую всім, хто відповідав,
-
На нетбуках вміло працював,
-
На тести відповідь шукав.
-
Та тим, хто в гості завітав.
-
На цьому наш урок закінчено. Дякую всім за роботу.
|