Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSСубота, 26.05.2018, 15:05

Сайт

 методичної комісії вчителів початкових класів 

СЗШ №12 м. Білої Церкви

"Сузір'я Успіху" 



Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [4]
Математика [9]
Навчання грамоти [3]
Природознавство [8]
Українська мова [3]
Українське читання [4]
Виховні заходи [0]
Фізкультхвилинки [4]
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 46
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Міні-чат
Форма входу

Методична скарбничка

Головна » Статті » Українське читання

Україна - наш спільний дім
Конспект до уроку

Перший урок у третьому класі

Тема : Україна – наш спільний дім

Мета. Формувати поняття учнів про Батьківщину, як спільний дім українського народу, розширювати знання про рідний край, його звичаї і традиції. Розвивати почуття людяності, інтернаціоналізму. Виховувати любов до людей, до рідної країни.

Матеріал до уроку. Карта України, Державний Герб, Прапор, Гімн України. Картини з краєвидами рідного краю, пісні «Здрастуй, школо», «Хай радіють усі, «Ой є в лісі калина», презентація до уроку, голуб миру.

Звучить музика, діти заходять до класу і сідають за парти.

Вчитель. Дорогі діти, ви стали на цілий рік старші і сьогодні знову прийшли у свій клас, зустрілися з друзями, то ж помандруємо у світлу і чарівну країну, де здобувають нові знання, вчаться вчитися, жити і дружити. Давайте привітаємо один одного в рідній школі з днем Знань веселою піснею (на парті у кожного текст пісень).

Давайте прочитаємо акровірш і дізнаємося, про що будемо говорити на уроці.

Слайд 1

У  полі  ранковому,  в  смутнії  дні
Краса  твоя,  ненько,  чарує.
Розпалю  гарячі,  іскристі  огні
А  все  що  було,  хай  лютує.
Їду,  лечу  в  ті  краї,  де  дитинство
Невпинно,  мов  птаха,  майнуло
Алеї  барвисті,  пишні  сади
І  серце  вже  смуток  забуло!
 (діти відповідають)

Слайд 2

         Правильно, тож починаємо наш перший урок, тема якого звучить так: «Україна — наш спільний дім».

Слайд 3

         А тепер пригадаймо, яке свято ми відзначали 24 серпня? (Відповіді учнів). Так, це свято нашої незалежності, волі, свободи. То ж і урок наш стосується цієї визначної події. А тепер скажіть мені, що таке ДІМ? (Відповіді учнів). Звичайно, це приміщення, в якому проживають люди, це ще може бути приміщення для розміщення різних установ, офісів. А як ви розумієте слово СПІЛЬНИЙ? (Відповіді учнів). Так, спільний — це такий, який належить багатьом, усім, стосується всіх.

Слайд 4

         А тепер погляньмо на малюнки. ДІМ однієї родини, де спільно проживають батьки, діти, дідусь і бабуся та інші члени, ведуть своє спільне господарство.

Слайд 5    

А тепер подивіться на цей малюнок — це багатоквартирне житло, СПІЛЬНИЙ ДІМ, де проживає багато родин, вони живуть хоч кожен у своїй квартирі, але у спільному домі і також мають спільне господарство: газ, воду, освітлення, опалення, двір і т.д.

Слайд 6

         А в цьому домі розміщені державні установи (малюнок). Це дім банку. Слайд 7

         І ось погляньте на карту України — це карта нашої Батьківщини. В кожному її куточку живуть родини, батьки і діти, бабусі і дідусі у своїх власних будинках або в багатоповерхівках, в селі чи в місті, але всі ми живемо в одній державі — в Україні, яка і є для всіх нас спільним домом. Отже, спільний дім — це про людей, які проживають в одній державі, мають спільну територію, господарство. Україна — це спільний дім для народу України.

Слайд 8

         А ми з вами на початку казали, що наш урок присвячений дню Незалежності. А що таке НЕЗАЛЕЖНІСТЬ? (Відповіді учнів). Незалежний — це той, який не залежить від інших, ні від кого, самостійний, вільний. А вільний — означає ніким не гноблений, не поневолений, незалежний, самостійний. Двадцять років тому народ України здобув свою волю і незалежність, про яку мріяв і за яку самовіддано боровся, та став самостійно управляти своєю державою, своїм господарством. В історії українського народу були такі часи, коли Україна була під владою інших держав і не могла самостійно і вільно розвиватися, тобто була поневолена, залежна від інших, які нав’язували свою волю, свою культуру, погляди на життя. А сьогодні ми — вільні і незалежні, відроджуємо свою мову, історію, культуру, традиції і звичаї, притаманні українцям з споконвіків. Ми живемо на своїй рідній землі, яка зветься Україна, а ми — українці.

1 учень.

Ми живемо у світлому краю,
У вільній незалежній Україні.
Наснагу тут плекаємо свою
І небеса над нами сині-сині.
Усе в нас є: озера і ліси,
Степи і гори, ріки і долини,
Моря і море вічної краси,
Усе для щастя і життя людини.

2 учень.

З глибин віків тут мій народ живе —
Співучий, вільний, з доброю душею.
І особлива музика пливе,
А українець нерозривний з нею.
Тут все, до чого поглядом торкнись,
Любов’ю дише, чарами й красою.
Лиш полюби, уважно придивись
І це навік залишиться з тобою.

3 учень.

Край чарівний і працьовитий люд.
Земля родюча і вода прозора.
Тут визира краса з усіх усюд
І вільна воля в душах неозора.

4 учень.

Душа покорена ніколи не була.
Завжди до волі прагнуть наші люди.
Ми всім бажаєм миру і тепла,
Та українець завжди вільний буде
В усі віки, в усі складні часи
І буде так, допоки сонце грає.
Душа в нас зіткана з любові і краси
І воля нам ясним промінням сяє.

5 учень.

Ми незалежні, вільні, наче птах.
До всіх народів світу завжди щирі.
І долю власну ми тримаємо в руках,
Живемо з усіма людьми у мирі.

Слайд 9

         Вчитель. Так, ми живемо з цілим світом у дружбі та мирі. І в нас, в Україні, живуть не лише самі українці, хоч їх переважна більшість. Поруч з нами вільно і щасливо проживають представники інших національностей: росіяни, білоруси, татари, узбеки, поляки, чехи та багато інших. Та всі вони є народом України, ми живемо у спільному домі. Нам усім вистачає місця і ніхто не робить різниці між людьми за національними ознаками, тут всі рівні в своїх правах. Кожній людині відкритий простір для праці, навчання, творчості, відпочинку. Живи, трудись, навчайся, займайся улюбленою справою — ти живеш у вільній і незалежній державі, в чарівному куточку планети — в Україні. Люди різних національностей мають право знати свою рідну мову, між собою нею розмовляти, читати книжки, вивчати її в своїх школах, але для всіх людей в Україні є обов’язковою державна українська мова. Так у всьому світі заведено: людина, живучи в певній країні, повинна обов’язково знати мову цієї держави, щоб розуміти, що діється навколо, про що говорять і пишуть. Ось і ми з вами повинні дуже добре знати свою державну мову, бо для українців ця мова рідна, близька і дорога серцю, тому треба підносити її до вершин, гордитися нею, бо вона не тільки державна, а ще й дуже красива, багата, мелодійна, чарівна, як і душа українського народу.

         Слайд 10-26

         Послухайте уважно  казку

         Якось Господь Бог вирішив наділити дітей світу талантами. Французи вибрали елегантність і красу, угорці – любов до господарювання, німці дисципліну і порядок. Діти Росії – владність, Польщі – здатність до торгівлі, італійці одержали хист до музики…

Обдарувавши всіх, підвівся Господь Бог зі святого трону і раптом побачив у куточку дівчину. Вона була боса, одягнута у вишивану сорочку, руса коса переплетена синьою стрічкою, а на голові багряний вінок з червоної калини.

-Хто ти? Чого плачеш? – запитав Господь?.

-Я Україна, а плачу, бо стогне моя земля від пролитої крові і пожеж. Сини мої на чужині, на чужій роботі, вороги знущаються з удів та сиріт, у своїй хаті нема правди й волі.

-Чого ж ти не підійшла до мене скоріш? Я всі таланти вже пороздавав. Як же зарадити твоєму горю?

Дівчина хотіла вже йти, та Господь Бог, піднявши правицю, зупинив її:

-Є у мене найцінніший дар, який уславить тебе на цілий світ. Це – пісня.

Узяла дівчина – Україна – дарунок і міцно притиснула його до серця. Поклонилася низенько Всевишньому і з ясним обличчям і вірою понесла пісню в народ.

(Діти співають пісню «Ой є в лузі калини». Нагадати, що калина теж є символом України).

         Ви – майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте наш народ і нашу мелодійну мову.

А хто скаже, як у світі, люди з інших країн, навіть ніколи не побувавши в Україні, можуть впізнати нашу Батьківщину. Як ви гадаєте? (Міркування дітей).

         Перш ніж я допоможу вам знайти правильну відповідь, послухайте таку казку – легенду.

Слайд 27-32

Жила собі жінка. І мала вона трьох синів. Сини зростали чесними, сміливими, дуже любили свою неньку і готові були віддати за неї своє життя.

          Виросли сини і розійшлися по світах, прославляючи свою матір. Найстаршому мати подарувала на згадку про себе золоту корону з трьома промінцями. Корона зігрівала людей, вела вперед. За цю трипроменеву корону люди дали першому синові ім'я Тризуб.

          Середньому сину мати дала в дорогу синьо-жовтий одяг. Сміливий і сильний був середній син, і прославив він свою матір добрими звитяжними вчинками. Люди запам'ятали його і назвали Прапором.

          А найменший син отримав у дарунок від матері соловейків голос. І де б він не був, усюди лунала його дзвінка урочиста пісня. За цей голос і величний спів люди дали йому ім'я Гімн.

          Так і донині по всьому світу золотий тризуб, синьо-жовтий прапор і урочистий гімн прославляють рідну неньку-Україну. (Слайд 32)

         То чи зможете ви тепер сказати, як люди з інших країн можуть впізнати нашу Батьківщину? ( за символікою).

         Слайд 34

А хто знає, що символізує тризуб?

         Число три завжди вважалось числом казковим, чарівним.
Тризуб означає триєдність життя – батько, мати, дитя, які символізують силу, мудрість і любов. Тризуб ще відображає і єднання трьох стихій – землі, води, повітря, без яких неможливе життя. Якщо придивитися уважно до герба, то можна ще й скласти слово з його частин – воля. Адже до волі завжди прагнув український народ.

Слайд 35

                   Що символізує прапор України?

         Державний прапор України  - це національний прапор України, що являє собою прямокутне полотнище, яке складається з двох рівних за шириною горизонтально розташованих смуг – синього та жовтого.
Жовтий колір – це колір пшеничної ниви, колір зерна, що дарує життя усьому сущному на землі. Жовтий колір – це й ще колір жовтогарячого сонця, без лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б життєдайний хліб.

Блакитний колір – це колір ясного, чистого мирного неба. А хіба без живлющої матері – води визрів й заколосився хліб? От вам і ще один блакитний колір – колір цариці – води.

Слайд 36

Послухаємо уривок Гімну України, пригадуючи історію свого народу та сповнимося гордістю за його бойові та трудові досягнення. (звучить Гімн України).

Завдання кожного справжнього громадянина України – знати, поважати символи своєї держави, не дозволяти глумитися над ними, гордитися ти, що ми живемо у вільній державі.

Слайд 37

         А зараз я пропоную пограти в гру «Чарівна квітка» (натискаючи на пелюстки, тим самим і обираємо запитання).

Слайд 38-47

         Вікторина «Україна  -най-, -най-, -най»

Поговоримо про те, яка наша земля най, -най». (Діти дають відповіді на запитання).

Так , наша Україна дуже мальовнича, красива, співуча. Це чудовий куточок землі, багатий відкриттями, врожаями, піснями, гостинністю.

         Асоціативний кущ

         Слайд 48

         Скажіть-но тепер, як ми можемо дбати про свою державу? Що ви мрієте зробити, коли виростите для України? Давайте на дошці навколо карти України запишемо слова – побажання, щоб наша держава стала найкращою у світі.( щаслива, могутня, багата, розвинена. незалежна, вільна, квітуча, екологічно чиста, горда, міцна, тощо).

         Слайд 49

         Лище від нас самих залежить сьогодні і завтра нашої країни. Через кілька років ви, нинішні учні, будете вирішувати її долю. А щоб розвивати свою країну, зробити з неї квітучий сад, успішну державу у світі, потрібно творчо і плідно працювати, а вам, діти, добре навчатися, щоб стати будівничими і творцями своєї країни, нашого спільного дому, в якому нам випало щастя жити.

Слайд 50     Учень.

Наш спільний дім — це Україна.
Тут наш лунає сміх і спів.
Вона для нас одна-єдина,
Бо це земля моїх батьків.

Учениця.

Земля батьків — це Батьківщина.
Ми знаємо з дитячих літ.
Звідсіль веде мала стежина
В безмежний розмаїтий світ.

Учень.

Та, де б не був в далекім краї,
Як добре не жилося б в нім.
Розлука завжди серце крає
Й колись покличе в спільний дім.
Який пригорне і зігріє,
Віддасть частиночку душі.
Так тільки рідний дім уміє…
Тому сюди завжди спіши.

Учениця.

І спільний дім тебе впізнає,
Повіє вітерцем легким.
Зустріне свіжим короваєм,
До ніг простеле рушники…

Всі. Наш спільний дім — це Україна!

Слайд 51-93

А тепер давайте дружно заспіваємо чудову пісню про Україну «Хай радіють усі» .

Дійсно, людина щаслива і радісна тоді, коли все добре, коли є мир. Діти, а який птах символізує мир на Землі? (голуб).

Слайд 94

         Давайте разом, усім класом, випустимо цього красивого птаха у чисте голубе небо на знак того, що всі ми бажаємо миру. Миру на Землі, на Україні, миру в родинах , миру в душах і серцях кожного з нас. (Діти виходять на вулицю, щоб випустити голуба миру).

 

Категорія: Українське читання | Додав: Мира (02.02.2012) | Автор: Маліновська Мирослава Анатоліївна
Переглядів: 775 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту
Календар
Block content Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Улюбленець сайту
Block content

Copyright MyCorp © 2018
Зробити безкоштовний сайт з uCoz